5 Eylül 2016 Pazartesi

iP ATLAYARAK ZAYIFLAMA ( Zayıflama Hikayem -2 )

Spor benim için aynı dikiş gibi hayatımdaki vazgeçilmezim.  Kendi mutlu ve iyi hissetmemi sağlıyor, kafamı boşaltıp , ruhumu dinlendiriyor.  Takip edenler bilir ki  uzun zamandır yürüyüş yapıp , düzenli olarak eliptik bisiklet kullanıyorum. Bu yaz yelpazeyi biraz daha geliştirip egzersizlerimin yanına ip atlamayı da ekledim. İlk evlendiğim dönem altı kilo birden almıştım .O zamanlar bir arkadaşım ip atla demişti açıkçası pek etkili olacağına inanmamıştım ama  aldığım tüm kiloları üç hafta içinde ip atlayarak vermiştim. O dönem hosteslik yaptığım için çok düzenli yapamamıştım ama fırsat buldukça her yerde atlıyordum. 








İp atlamanın yanı sıra günde iki litre su içer birazda yediklerinize dikkat ederseniz çok kısa sürede
vücudunuzun toparlanıp, sıkılaştığını ve kilo verdiğinizi göreceksiniz. Başlangıçta çok yüklenmeyin sayıları artırarak vücudunuzu alıştırın. Ben sabah , öğlen ,akşam 500 ' er adet yapıp üç set halinde atlıyorum. Bazen 1000 ' e kadar çıktığımda oluyor ama tabi siz benim gibi çok abartmayın yoksa ertesi gün üzerinizden kamyon geçmiş gibi hissedebilirsiniz . İlk günler 200 gayet iyi . Dakika ve zaman kavramına çok takılmayın önemli olan sayılar.  Yapabiliyorsanız bir köşeye not alın yada benim gibi kalori yada yağ yakımını gösteren göstergeli bir ip alın, inanın çok zevkli. 






İnternette araştırma yaparsanız çok bu tip başarılı öykülerine sıkça rastlarsınız , motive olması açısından bunlarıda eklemek istedim  :)






İp atlayarak vücudunuzdaki tüm kasları çalıştırıp dakikada 10- 15 kalori yakmanıza olanak sağlar. Bir saatinizi  ip atlayarak geçirirseniz ki bu gerçekten biraz zor 650 - 800 kalori yakabilirsiniz. İnternette verilen rakamlar farklı olsa da   bu  kişinin yaşı , kilosu ile de değişir. Günde 20 dakika ip atlayan biri çok sıkı diyet yapmadan rahatlıkla kilo verebilir . Ben bizzat denedim gerçekten oluyor.




İp atlamak metabolizmayı hızlandırır, koordinasyon gelişimini sağlar ve özellikle göbek , karın kasları için çok etkili bir egzersizdir. Spor salonuna gitmeden , fazla para harcamadan her yerde yapabileceğiniz basit bir spordur. Yalnız atlamaya başlamadan önce ısınma hareketleri yapmayı ve spor ayakkabı giymeyi ihmal etmeyin. Sert zeminden kaçının mümkünse çim, toprak ve halı üzerinde atlayın. 
Aralarda yorulursanız bırakıp biraz dinlenip tekrar atlamaya başlayın vücudunuz yağ yakmaya devam edecektir. Nasıl terleyip kalori yaktığınıza inanamayacaksınız. Özellikle akşamları atlanan ip siz uyurken bile  sizi zayıflatacak , kalori yakmanıza yardımcı olacaktır. Ben genelde yemek yemeden önce atlamayı tercih ediyorum. Dolu bir mideyle atlarsanız hem rahatsız olacak hemde midenizin bulanmasına sebep olacaksınız. Bel fıtığı olanlar , kalp hastaları , hamileler bu spordan kesinlikle uzak durmalıdır. 



10 Kere İp Atlamak Kaç Kalori Yakar : 6 Kalori Verilir.
50 Kere İp Atlayarak Kaç Kalori Yakılır : 30 kalori Verilir
100 Kere İp Atlamak Kaç Kalori Yakar : 60 Kalori Yaktırır
500 Kere İp Atlamak Kaç Kalori : 300 Kalori
(Her Saniyede 1 Kez İp Atlandığı Varsayılarak)
15 Dk İp Atlamak Kaç Kalori : 200 Kalori
30 Dk Yarım Saat İp Atlamak : 400 Kalori
1 Saat İp Atlamak : 800 Kalori Yaktırır

Yukarıda da  yazdığım gibi bu rakamlar kişiden kişiye değiştiği gibi tempoya göre de değişkenlik gösterecektir. Eğer temponuzu artırır ve hızlı bir şekilde ip atlarsanız vücut daha fazla kondisyon ihtiyaç duyduğu için enerji yakımını artırır ve kaslarınıza gereken enerjiyi en hızlı şekilde karşılanması için daha fazla kalori yakarsınız. 




                                                    Çok masum görünen gıdaların kalori miktarları  !!!
Sizde benim gibi buzdolabı üzerine bir kalori cetveli asarsanız kendinizi birazda olsa kontrol altına alabilirsiniz. 



2014 yılında    ilk zayıflama hikayemi    bu yazımda  paylaşmıştım.  Sorularınızı ve tecrübelerinizi yine  bu sayfanın  altına bırakabilirsiniz. Tekrar belirtmek isterim ki bu konu üzerine herhangi bir özel eğitim yok sadece tecrübelerimi paylaşıyorum. Zayıflamak isteyenlere biraz faydam olursa ne mutlu  .   SEVGİLER  :)


                                                              insragram / yasemin_uzunoglu 






6 yorum:

  1. Çok güzel fikirmiş. İp atlamaya illaki zaman ayrılır, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Bende önceleri ip atlayarak zayifliyordum ama ev 4.kat ve şehir merkezi olunca pek mümkün olmuyor zaten artık glutensiz beslendigimden dolayı 7ayda 20 kg verdim artık gerek kalmadı ..

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar, boyum 167 kilom 66 yaklasik bir aydir dikkat etmeye basladim fakat aradaki inis cikislarim nedeniyke verdigim 3 kiloyu geri almistim. 2 haftadir tekrar diyete basladim ve yogun ders programim nediyle spora gidemiyorum. Baktim boyle olmayacak ip atlamaya basladim evde ,daha onceden de ip atlayarak zayiflamistim cunku. Bugun 4.gunum 1.gun 250,2.gun 500,3.gun 1500,4.gun 1500 atladim. Yani cok hizli tempoda atliyorum. Dakikada 70 tane falan oluyordur diye tahmin ediyorum. Vucudum orantili fazlaliklara sahip. Kol gobek basen bacak hepsinden incelmek istiyorum. Gunde en az 1500 yuksek tempo ip atlamaya devam ederek ve bunu rejimle destekleyerek haftada kac kilo verebilirim ve hangi bolgelerimde incelme olur,sporcu atleti giyiyorum atlarken ama goguslerimde sarkma yapar mi lutfen bilgilendirir misiniz? Ozellikle belirtmek isterim ki 4-5 yill oldu sanirim sizin sayfanizdan ilham alip buna baslamistim ve guzel sonuclar almistim. Simdi tekrar ip atlamaya karar verince ozellikle sizi buldum

    YanıtlaSil
  4. Ben de bir yorum yapmadan geçmeyeyim. Yarım saatte 700 800 kere ip atlıyorum. Gerçekten çok faydalı düşünenler é öneririm. İyi terletiyor. Vücudunu zu sıklastırır ve çok iyi zayiflatir. Siz her gün mutlaka ip atlayın Ha 5 dk Ha 10 dk kendinizde ki dinçli gi göreceksin iz iyi gunler

    YanıtlaSil
  5. İp atlayarak sıkı bir vucût oluyor hemde yediklerindem kısmadan (çok iştahlıyım)

    YanıtlaSil
  6. İp atlayarak sıkı bir vucût oluyor hemde yediklerindem kısmadan (çok iştahlıyım)

    YanıtlaSil