15 Temmuz 2016 Cuma

Mayo Kumaşından Plaj Elbisesi Yapımı


Geçtiğimiz yıllarda mayo kumaşı ile bir kaç denemem olmuş oldukça da iyi sonuç almıştım. Bu sefer çıtayı biraz daha yükseltip bir  de plaj elbisesi dikmek istedim. Asıl niyetim bikini olayına girmek çünkü her sene  el kadar bikinilere verdiğim paralar  gerçekten içime oturuyor. Yabancı bloglar bu konuda çok iyi , oldukça faydalı bilgiler edindim diyebilirim.  




Diktiğim elbisemi geçtiğimiz günlerde Antalya da giydim bile . Aşırı rüzgar ve Nazın huysuzluğu yüzünden çok fazla resim çekemedim şimdilik sadece yazının sonuna bir resim koyabildim.



Kalıp olarak yine giymekten sıkıldığım bir elbisemi kullandım . Bu elbisede ön kısım iki parçalı ama ben kalıbı tümden çıkardım.




          Ön göğüs kısmını kumaşın kendisinden olan bir parçayla yarım  astar biçim
de  çevirdim çünkü biye ve bant gibi detaylarla uğraşmak istemedim.



                                      Tüm kenarları ve yaka  kısmını diktikten sonra ters çevirdim .



                                                                 Üzerinden dikiş geçip bitirdim.



Uzun askıları için yine kumaşın kendi içinden olan siyah kısmını kullandım ,   bant biçiminde dikip buraya yerleştirdim ve ortasından makine geçtim.




Arka kısmını da  yanlardan birleştirmeden lastiği körükten geçirdim ve daha sonra birleştirme işlemini yaptım.




Şunu belirtmek isterim makinem mayo kumaşını çok rahat dikti. Jarse iğnesi kullandım ve kaygan bir kumaş olduğu için teyelle çalıştım. Bu kumaş elimde hazır vardı aslında biraz alıştırma yapmak amaçlı dikmiştim ama fenada olmadı sanki  .

           sevgiler  :)







1 yorum: