28 Eylül 2015 Pazartesi

Diktiklerim : Kırçıllı Ceket ( BAYKUMAŞ )

     BAYKUMAŞ ' tan son gelen kumaşlar arasında ilk çıkan ürün   bu geniş yakalı mevsimlik ceket oldu . Aynı kumaşı daha önce burada da kullanmıştım . Kumaşı çok sevince bir sonraki siparişimde yine sepete ekledim .İyiki de eklemişim çünkü bu kumaş bir harika  , ceket dikimi için umduğumdan çok  daha iyi oldu.


Buna çok benzer bir ceket modelini geçtiğimiz kış yine bu yazımda paylaşmıştım . Kumaş için oldukça tok bir esnek bir parça diyebiliriz. İçi kendiliğinden pamuklu , penye astarlı .Bu yüzden astar kullanmadım .Açıkçası çok kalın olmasından ziyade ince ,mevsimlik bir ceket olsun istedim. 


Kalıp olarak hazır bir hırkamı kullandım. İlk baştaki düşüncem ceketi maksi olarak biçmekti ama sonrada kısa olmasına karar verdim . ( kalan parçalar Naza dikilecek )


Ceketin  ön gövde  bantlarını  biraz daha kalın yaptım . Tüm iç dikişleri yine zig zag  dikişle temizledim .Aslında buraya kadar her şey  benim sürekli yaptığım hırka dikişlerim ile aynı , pek bir fark yok.


     Üzerine iki adet cep dikip ,  bu ceplerin ve yaka uçlarına aynı olan  dört adet deri düğme koydum .


Oldukça geniş iki katlı olarak diktiğim bu parçayıda  yaka ağzına diktim .Yalnız yaka ağzını toplaması için bu parçayı birkaç cm daha dar yaptım. Tercihe göre yakanın içine telada koyulabilir ama ben spor bir model istediğim için pek düşünmedim .



                                                               Son işlem ise fermuarı dikmek oldu , hepsi bu :)
                Bu ceketi çok sevdim , sanırım farklı renklerle beraber devamı gelecek. 





                                                                  Kırçıllı ceket  -   ben diktim   /   BAYKUMAŞ 


                                                                           instagram /  yasemin_uzunoglu




1 yorum: