4 Eylül 2014 Perşembe

Uçuş Hostesliği Hakkında En Çok Sorulan Sorular



Uçuş hostesliği hakkında gelen soru ve maillere artık yetişemez oldum , son bir kaç haftadır gelen soruları sayfanın  kotası dolduğu için cevaplayamadım. Bu yüzden en çok sorulan ve merak edilen konuları bir başlık altında toplamak istedim.

Hostes olmak için herhangi bir okul bitirmek şart mı ?
Yabancı diliniz yok yada zayıfsa dışarıdan bitirdiğiniz okul ,üniversite ,kurs size işe alımlar sırasında hiçbir fayda sağlamayacaktır.Özellikle üniversitelerde kabin hizmetler bölümü yabancı diliniz yoksa size sadece zaman kaybettirir.  Hava yollarına girmek için özel kurslara gidip bir dünya para vermek daha da büyük bir yanlış , daha önce bu yazımda bahsettiğim gibi hiç bir hava yolu bu tarz hosteslik kurslarını geçerli saymıyor ,zaten tüm hava yolları eğitimlerini kendi bünyesinde çok profesyonelce veriyor.Bence uçuş hostesi yani kabin memuru olmak isteyen arkadaşlar imkanları varsa iyi bir dil  kursuna  gidip gerçekten kendilerini geliştirmeliler.Yalnız bu eğitim tabiki 6 aylık hızlandırılmış bir kursla pek mümkün olmuyor .

Mülakatlar nasıl oluyor ?  Neler soruluyor ?
Mülakatlar yabancı dil , Türkçe olarak yazılı ve sözlü olarak olur. Yabancı dil sınavında seçtiğiniz dile göre gramer ve paragraf ağırlıklı olur.Bazen sözlü olarak öz geçmiş veya son seyrettiğiniz filmi bile İngilizce olarak anlatmanız istenebilir.Mülakat ve görüşmeler sırasında aşırı makyaj , frapan kıyafetler ve dekolteden kaçınmalısınız.Bu arada iş alımları genelde ocak şubat gibi olur .İnternetten hava yollarının insan kaynaklarına başvurabilir, elden cv de verebilirsiniz.

Bayanlarda dış görünüş , dövme, yara ve yanık lekeleri 
Bayanlarda kilo boy mutlaka  orantılı olmalıdır.Genelde ilanlarda 1.60 - 1.75 olarak boy sınırlandırılması koyulur. Çok dikkat çeken saç tonları kırmızı veya mor gibi hava yollarında pek hoş karşılanmaz.Ayrıca bayanlarda aşırı kısa saç  görüşmeler sırasında elenmenize sebep olabilir .En çok sorulan sorulardan biride dövme konusu. Dövmeniz eğer görünmeyecek bir yerde ise sorun olmaz ama  çok açık bir yerde bulunan dövme sizi direk olarak eler.Görsellik havacılıkta çok önemlidir bu yüzden yine aynı şekilde yüzünüzde veya elinizde olan yara ,yanık izleride size sorun çıkaracaktır.Hostes olmak için çok güzel olup manken gibi bir fiziğe sahip olmanız tabiki gerekmiyor ,sempatik ,içten ve güleryüzlü olmanız sizin için çok büyük bir artı olacaktır.Mülakatlar sırasında aşırı makyaj,frapan,spor  ve dekolteli kıyafetlerden  kaçınmalı daha sade ama şık bir şekilde giyinmelisiniz , En azından saçınıza bir fön çektirip mutlaka manikür yaptırmalısınız.


İzin günleri , yıllık izin , emeklilik
Özellikle yaz sezonunda    uçuşlar  oldukça yoğun ve yorucu geçer .Haftada 5- 6 gün bile uçabilirsiniz , ama kışın bu yoğunluk azalır .Şirkette bir yılı doldurduğunuz takdirde yıllık izin hakkınız doğar ama henüz yılınız dolmadıysa mazeret izni kullanabilirsiniz.Havacılıktan emekli olmak tabiki mümkün ama bunun için en az  15 - 20 yıl kadar uçmanız gerekiyor :)


Konaklama ve yatı 
Bu iş sayesinde gerek yurt içi ve gerekse yurt dışında farklı yerlerde kalıp gezmek mümkün,zaten havacılığı en cazip kılan maddelerden biride budur.Şirketin uygun gördüğü otelde konaklama yapılır ve ( bunun için genelde beş yıldızlı oteller seçilir )Tüm otel masraflarını şirket öder, gerekli rezervasyonlarıda ayarlar.   Şirket bunun içinde çalışanlarına maaş dışında ayrı günlük harcırah öder Eğer sadece uçuş rotanız git gel şeklindeyse uçaktan inip gezmek gibi bir durum söz konusu olamaz zaten bunun için vaktiniz olmayacaktır.

Şirket özellikle kış sezonunda uçağı ve ekibi yurt dışındaki hava yollarına kiralayabilir.
Bu durumda ekip bir ay ya da daha fazla süre uçuşlarını ana base inden uzakta yapar.Evli ,çocuklu olmak size bu görev için herhangi bir ayrıcalık tanımaz.





Hosteslikte yaş sınırı nedir ?
Hosteslikte yaş sınırı 18- 27 olarak geçse de kesinlikle dış görünüş ve kilonun çok önemli olduğunu düşünüyorum. 38 yaşında olup halen uçan arkadaşlarımın olduğunu söyleyebilirim .


Yüzme bilmek şart mı ?
Hostes olmak için yüzme bilmek gerekiyor.Eğitimler sırasında THY binasında mock up eğitimi verilir ve uçak içi eğitimler yapılır.Tatbikatlar sırasında havuza girmeniz istenecektir, o eğitim sonunda verilen mock up sertifika  çok önemlidir o olmadan asla uçamazsınız. Profesyonel olarak yüzemeseniz de suyun üzerinde bir süre kalmanız yeterli olacaktır.




Hostes olmak için İstanbul da yaşamak şart mı ?
Şirketinizin ana merkezi neresi ise sizinde orada yaşamanız gerekiyor.Ne yazık ki bu şehirler Türkiyede sadece birkaç ilden oluşuyor. İstanbul ve Antalya  için havacılığın merkezi diyebiliriz.

Yaklaşık iki sene önce yine uçuş hostesliği hakkında yazdığım bir yazı burada yer alıyor.Aynı sayfanın altında yine değişik soru ve cevaplara bakabilirsiniz.

Bunun dışında lütfen özel resim gönderip boyum ,kilom ,saç rengim bu sizce hostes olabilirim tarzında soru ve mail göndrmeyin ,  kesinlikle geri dönmüyorum.Bu soruların dışında başka bir sorunuz olursa yine buraya bırakabilirsiniz.Vaktim olduğu sürece gelen tüm sorulara tek tek cevaplamaya çalışıyorum.

İnstagram  /yasemin_uzunoglu



25 yorum:

  1. Ben üniversite ogrencisiyim part time hosteslik yapıldığını duymustum acaba doğru mu? Birde ingilizce seviyem pre intermediate mülakatlar için yeterli olur mu?

    YanıtlaSil
  2. hayır part time yok , intermediate mülakatlar için çok yetersiz

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar Yasemin Hanım, size ufak bir sorum olacaktı. Acaba İzmir merkezli kabul alan firmalar hakkında bir bilginiz var mı? Bir de göz bozukluğuna sıkıntı çıkarılıyor mu? Çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım izmirden pegasus ve izair alıyor , lens kullanabiliyorsanız sorun yok

      Sil
  4. Merhaba yasemin hanim bu hosteslik icin kac dil bilmek gerekiyor ve siz kac tane biliyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en az bir dil olmalı iki dil bilmek tercih nedenidir ben ingilizce ve almanca biliyorum .

      Sil
  5. diş teli kullanmak mülakatlarda problem yaşatıyormu?direk elenirmisiniz?

    YanıtlaSil
  6. Merhaba. Iki sorum olacak. Bir yakinimdan duyduguma gore hosteslikte verilen bu egitimde ucaktan denize atlattiklari dogru mu? Birde ben bu yaz skolyoz ameliyati olucam egrilik derecem yuksek degil ama bu sorun olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yukardaki yazımda da belirtmiştim havuza girmeniz istenir , denize değil

      rahatsızlığınız görüntü bozukluğuna neden olmuyorsa sorun olmaz

      Sil
  7. Yasemin Hanım günaydın, öncelikle iyi haftalar diliyorum. Alerjik astım bu mesleğe bir engel teşkil eder mi? Şimdiden ilginize teşekkürler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günlük yaşamamınızı engelliyorsa sorun olur

      Sil
  8. Merhaba yasemn hanm.sunexprsse bsvurdum. Egitum sureci ne kdar suruyo biluyo musunuz.ve atamalari uzun suruyor mu?tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tecrübesiz grup için genelde 1 ay eğitim sürer , atamaları derken ?

      Sil
  9. merhaba yasemin hanım ben uluslararası ilişkiler öğrencisiyim fakat hostesliğe yönelmeye başladım ingilizce eğitimi alıyorum 2. bi dil eğitimi daha almayı düşünüyorum hangi dili alırsam hosteslik için daha etkili olur? şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. Merhaba ev akarlarına karşı alerjim var ve tedavi görüyorum bu sağlık raporunda sorun teşkil eder mi ?

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar yasemin abla. Henüz 16 yaşındayım. Ben de sizin gibi hostes olmak istiyorum. Fakat ilerde dudağıma estetik yapmayı planlıyorum. Çirkin duran bir şey yok, yalnızca doldurtmak için. Sizce bu sorun yaratır mı bunu öğrenmek istiyorum. Yaratırsa yaptırmıyıcam çünkü. Yanıtınız için şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. Ben yüzmeyi bilmiyorum peki bu engel ölümü

    YanıtlaSil